Fandom

Czech Star Wars Wiki

Víceúčelová stíhačka TIE/HU Hunter

3 506stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Víceúčelová stíhačka TIE/HU Hunter byla stíhačka série TIE Galaktického impéria, používaná během Galaktické občanské války. Byla vyvinuta jako odpověď na povstalecké stíhačky T-65 X-wing a určena pro elitní storm komanda.

PopisEditovat

Stíhačky TIE Hunter byly charakteristické vidlicovitým tvarem křídel, které byly rozevíratelné podobně jako křídla X-wingů, proti kterým měly Huntery bojovat. Narozdíl od většiny stíhaček série TIE byly Huntery vybaveny štíty a hyperpohonem a také dosahovaly nejvyšší rychlosti. Tyto vlastnosti je řadily k nejcennějším stíhačkám, kterými Impérium disponovalo. Stíhačky byly jednomístné a byly vyzbrojeny dvěmi laserovými děly, dvěmi iontovými děly a vrhačem protonových torpéd. Stíhačka, vyzbrojená stejně jako např. povstalecký BTL Y-wing, však nemohla své zbraně používat, pokud nebyla křídla v rozevřené bojové pozici.

HistorieEditovat

Huntery byly vyvinuty někdy okolo roku 3 PBY jako odpověď na povstalecké X-wingy a byly přiděleny storm komandům.

S eskadrou TIE Hunterů se střetl Wedge Antilles během mise na Destrillion - ze souboje vyšlo povstalecké stíhací eso vítězně.

Několik stíhaček se Alianci podařilo ukořistit. Poté je eskadra Rogue použila nájezdu na Fondor, kde s nimi Roguové dokázali proniknout štíty nedokončeného superdestruktoru třídy Executor, který se zde stavěl, a zničit ho.

VýskytEditovat

  • Star Wars: Rogue Squadron III: Rebel Strike

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki