FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends
[+/-] [zdroj]

Vinsoth byla domovská planeta Chevin a Chevů. Nalézala se v sektoru Quelii na Vnějším okraji. Na planetě převládaly tři typy přírodních oblastí: travnaté pláně a prérie, pouště a arktický led.

HistorieEditovat

3 000 000 let PřBY zasáhl planetu asteroid, který způsobil vyhynutí většiny živočichů. Z přeživších tvorů se vyvinuly dva inteligentná druhy, Chevin a Chevové. Tlustokožci Chevinové využili svou odolnost k podnebí a sílu k zotročení civilizace humanoidních Chevů. Na planetě bylo sedm kontinentů, z nichž každý byl ovládán chevinským diktátorem. Ten sídlil na jednom místě, zbytek Chevinů žil nomádským životem. Putovali za stády backshinů a dohlíželi na farmářské a řemeslnické vesnice Chevů.

Chevin slaver

Chevinský otrokář

Během Klonových válek se Vinsoth nalézal uvnitř prostoru Konfederace nezávislých systémů.

Po bitvě o Endor postavil Chevin jménem Ephan Mon svatyni Síly a začal prosazovat osvobození Chevů.

Yuuzhan Vongové dobyli planetu brzo po začátku své invaze. Když byli později Vongové poraženi, požadovalo mnoho Chevinů zrušení otroctví a připojení planety ke Galaktické federaci svobodných aliancí. Byli však pronásledováni jako zrádci a museli zakládat tajná společenství, aby se ukryli před vrahy, které na ně posílali diktátoři.

Na počátku Druhé galaktické války patřila planeta k Felovu impériu, později připadla Darth Kraytovu galaktickému impériu.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki