Fandom

Czech Star Wars Wiki

Vojenský transportér CR-20

3 501stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Vojenský transportér CR20 byl transportní lodí používanou v  Klonových válkách Velkou armádou republiky všude, kde bylo potřeba nasazení malých pěchotních oddílů.

PopisEditovat

Transportér byl vyzbrojen dvěma dvojtými turbolasery. Byl 60 metrů dlouhý a mohl nést 40 klonových vojáků, dvanáct speedrů Aratech 74-Z a potřebné zásoby. Posádky byla tvořena dvěma piloty, spojařem a třemi techniky.  V porovnání s vojenským transportérem CR-25 měl CR-20 obdobnou nákladovou kapacitu, a nemohl nést žádné LAAT/i. Vzhledem připomínal zkrácený křižník třídy Consular. Většinou byly nasazovány v situacích, kdy nebylo třeba nebo vhodné použít lodě třídy Acclamator.

CR-20 2.jpg

CR-20

HistorieEditovat

Přestože byla loď původně vyvinuta společností Corellian Engineering Corporation pro potřeby vlastních bezpečnostních složek, Republika nakoupila jejich přebytky už měsíc po bitvě o Geonosis.

První výskyt se zřejmě datuje do 22 PřY. Během bitvy o JanFathal Anakin Skywalker odvezl z povrchu planety republikovou špionku Hallenu Devis v ukradeném separatistickém transportéru CR-20.

22 PřBY sledoval jeden CR-20 Anakina Skyvalkera z Muunulinstu na Yavin 4, aby ho podpořil vojáky. Loď ale byla po přistání zničena. V roce 19 BBY použili Jediové Obi-Wan Kenobi a Anakin Skywalker loď této třídy, aby doletěli na planetu Nelvaan.

V síti Wikia

Náhodná Wiki