FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp
[+/-] [zdroj]

Vosk byla přezdívka klonového vojáka, který sloužil ve Velké armádě republiky při Klonových válek. Byl přidělen k 212. útočnému praporu, kde bojoval po boku Jediů Obi-Wan Kenobi a Anakina Skywalkera při bitvách na Ryloth, Geonosis Umbaře.

ŽivotopisEditovat

RylothEditovat

Waxer Numa

Vosk a Numa

Na Rylothu bylVosk přidělen ke skupině, jenž měla zničit protonová děla separatistů bránící vylodění republiky na planetu. Vosk byl vyslán na průzkum, kde spolu s Boilem našel malou twi'lečku jménem Numa. I přes Boileovy prostesty se Vosk rozhodl vzít ji s sebou. Numa zavedla klony do svého domu, kde je napadli tři gutthurové, ale podařilo se jim uniknout díky tajným podzemním chodbám ke zbytku jednotky. Numa pomohla Voskovi, Boileovi a generálu Kenobimu proniknout na místo, kde stála separatistická děla, jenž následně zničili a osvobodili Twi'leky ze zajetí separatistů.

GeonosisEditovat

Na Geonosis byl Vosk (i Boil) přidělen k útoku, který měl zničit separatistickou továrnu na droidy. Při této bitvě Vosk zachránil Obi-Wana, jehož LAAT/i byl sestřelen.

UmbaraEditovat

Spolu s 212. praporem se Vosk účastnil bitvy o Umbaru, kde na ně generál Pong Krell, Jedi, jenž přešel na temnou stranu Síly, nachystal past, takže 501. legie a 212. prapor se vzájemně pokládali za nepřátele. Vosk byl při přestřelce zraněn a krátce poté zemřel.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki