Fandom

Czech Star Wars Wiki

Wurth Skidder

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
[+/-] [zdroj]

Wurth Skidder byl rytíř Jedi, který zemřel během Yuuzhanvongské války.

Pod vedením Luka Skywalkera studoval na jedijském praxeu na Yavinu 4. Byl jedním ze starších studentů, starší než sourozenci Solovi.

Na začátku yuuzhanvongské invaze byl chráněncem Kypa Durrona. Během Osariansko-Rhommamoolského konfliktu 25 PBY se podílel na záchraně Leii Organy Solo.

Během bitvy o Ithor se spolu s dalšími Jedii zúčastnil obrany stanice Tafanda Bay, při které utrpěl četné zlomeniny paží od Vongských holí. Po několika měsících se znovu vrátil do boje na planetě Gyndine, kde podporoval jednotky Nové republiky ze své AT-ST, dokud nebyly přinuceny ustoupit. Wurth se nechal dobrovolně zajmout Vongy.

Byl umístěn na transportní loď Kolébka velitele Chine-Kala, kde musel masírovat chapadla válečného koordinátora yammoska. Wurth použil Sílu k telepatické komunikaci s yammoskem, kterého se snažil přesvědčit, že Chine-Kalovi hrozí nebezpečí od Hutt jménem Randa Besadii Diori, který byl také na palubě. Tuto lest však yammosk prohlédl a prozradil ji Chine-Kalovi. Wurth byl za trest dlouho mučen, aby byl podle Vongů "zlomen". Rytíři Jedi Kyp Durron a Ganner Rhysode se probojovali na loď při pokusu o jeho záchranu, ale Wurth už byl příliš blízko smrti. Přesvědčil je, aby raději zachránili ostatní zajatce a sám na palubě lodi zemřel.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki