Fandom

Czech Star Wars Wiki

X-1 Viper

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Droid X1 Viper, přezdívaný Automadon, byl velký bitevní drod, vyráběný společností Balmorran Arms. Byl používán zejména v období vlády vzkříšeného císaře Palpatina 10-11 PBY.

PopisEditovat

Automadony se svojí rychlostí, brněním a výzbrojí vyrovnaly imperiálním strojům AT-AT. Jejich design vycházel z těla slunečního brouka z Kubindi. Výkonná blasterová děla na ohebných pažích měla výkon odpovídající turbolaserům vesmírných lodí. Pod pomyslnou bradou droida se navíc ukrývala zatažitelná laserová děla. Těžká přední klepeta byla dostatečně rychlá a silná k zahycení a stržení nízkoletících vzdušných spídrů k zemi. Bojovou hodnotu droidů podstatně zvyšovala exerimentální technologie molekulárních štítů, které nejen zachycovaly střely většiny konvenčních zbraní, ale dokázaly jejich energii absorbovat a převést do ergetických článků napájejících vlastní zbraně. Droidi mohli být řízeni automaticky nebo posádkou sedící uvnitř jejich hlav.

HistorieEditovat

Luke Skywalker X-1 Viper.jpg

Automadony v boji

Automadon byl původně navržen pro Novou republiku. Roku 10 PBY se však Balmorra v rámci operace Shadow Hand dostala znovu pod vládu Impéria. Guvernér Beltane nařídit projekt tajně dokončit, zatímco pro Impérium bylo vyráběno množství bitevních droidů SD-10.

Po císařově smrti u měsíce Da Soocha V se obyvatelstvo Balmorry vzbouřilo a pokračovalo ve výrobě a dodávkách zbraní pro Novou republiku.

Řízení operace Shadow Hand převzal exekutor Sedriss QL, který se pokusil znovu dobýt Balmorru a získat pro Impérium její továrny. V pozemní bitvě o Balmorru nasadil jednotky stormtrooperů, droidů SD-9, AT-ST a stíhaček Shadow Droid. Byly však odraženy balmorrskými jednotkami podporovanými droidy SD-10 a X-1 Viper. Proto musel Sedriss přijmout podmínky míru navržené Beltanem. Balmorra zůstala nezávislá výměnou za dodávky Automadonů Impériu.

Beltane ale umožnil novorepublikovým komandům vedeným Calrissianem a Antillessem ukrýt se na nákladní lodi Reliance, která převážela Automadony na císařovu vládní planetu Byss. Komanda zaútočila na Císařovu citadelu a úspěšně se probíjela imperiální obranou složenou z tankových droidů XR-85, fregat DP20 a turbolaserových věží. Znovuvzkříšený císař proto nařídil svému novému exekutorovi Xecru Nistovi vyslat do boje sithskou alchymií zmutované rancory. Proti jejich fyzickým útokům štíty Viperů nestačily a stroje byly postupně zničeny. Přeživší rebelové byli zachráněni skupinou pašeráků shromážděnou Sallou Zend.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki