Fandom

Czech Star Wars Wiki

Xiaan Amersu

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Xiaan Amersu byla twi'lecká rytířka Jedi a v průběhu Klonových válek byla generálem. Jejím prvním mistrem byl Anxský mistr J'Mikel, kterého zabila Aurra Sing.

Životopis Editovat

Ranný život Editovat

Xiaan-2.jpg

Malá Xiaan nad mrtvým tělem svého mistra

Byla objevena jako citlivá na sílu na planetě Ryloth. Poté byl odvezena na Coruscant, aby podspoupila Jedi výcvik. Během výcviku byla vyhledána jinou twi'leckou učednicí Aaylou Securou od které dostala Heart of Fire, kámen, který dostala Aayla od svého mistra během jejího výcviku. Po svém výcviku si Xiaan vybral jako svou učednici mistr J'Mikel. Během prvních let jejího výcviku pod J'Mikelovo vedením byli na průzkumu coruscant podzemí společně s mistrem Peercem, když byli napadeni lovkyní odměn a zabijákem v jedné osobě Aurrou Sing. Během boje byli zabiti mistr Peerce i její mistr J'Mikel. Xiaan přežila jen díky svému mládí a tomu, že ještě neměla ani svůj vlastní světelný meč. Ale byla upozorněna Aurrou, že se pro ni jednou vrátí až bude starší a silnější protivník.

Heart of fire Editovat

Obléhání Saleucemi Editovat

"Sbohem A'Sharade...ať má smrt...přispěje k vítězství"
―poslední slova Xiaan k A'Sharad Hettovi

Odkaz Editovat

Za scénou Editovat

Prvně jsme mohli vidět Xiaan jakožto mladou a bezejmenou učednici v komiksu "Star Wars: Republic 28: The Hunt for Aurra Sing", kterou napsal Timothy Truman a ilustroval Davidé Fabri. Spisovatel John Ostrander použil tuto postavu znovu v krátkém komiksu "Heart of fire", kterou ilustroval Jan Duursema. V tomto komiksu byla tato postava poprvé pojmenována jako Xiaan Amersu a to po Duursamové dceři, která se jmenuje Sian. Zajímavé je, že v komiksech "Star Wars: Republic 28: The Hunt for Aurra Sing" a "Heart of fire" má Xiaan hnědou barvu kůže, ale ve všech ostatních je barva její kůže modro-zelená .

Výskyt Editovat

  • Star Wars: Republic 28: The Hunt for Aurra Sing (část první - první výskyt)
  • Heart of Fire (poprvé uvedena jako Xiaan Amersu)
  • Jedi: Aayla Secura
  • Star Wars: Republic 75: The Siege of Saleucami (část druhá)
  • Star Wars: Republic 76: The Siege of Saleucami (část třetí)
  • Star Wars: Republic 77: The Siege of Saleucami (část čtvrtá)
  • Star Wars: Legacy — War 1 (ve vzpomínce)

Zdroje Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki