FANDOM

Xizor neboli Temný princ. Oficiálně je vedoucím  transportní společnosti Xizor Transport Systems. Ve skutečnosti je však hlavou kriminální organizace Černé slunce. Jeho skutečné a kriminální aktivity z něj činí třetího nejmocnějšího muže v Galaxii (hned po Vaderovi a Císaři), i když to není veřejně známé jelikož Temný princ pracuje ve stínu. Xizor patří k rase Falleen - jsou humanoidně - ještěřího vzhledu. Je vysoký, má svalnaté tělo a holou hlavu s dlouhým černým copem.. Je více než sto let starý avšak vypadá na třicet. Jeho bohatství je větší než bohatství celé jedné planety. Jeho palác je umístněn na Coruscantu v Imperiálním centru, v blízkosti Císařova paláce a Vaderova sídla. Díky tomu má pod dohledem jak nejnovější události v Impériu, tak i Vadera - svého největšího nepřítele. Jedním z Xizorových tajemství je krevní msta vůči Vaderovi, který je zodpovědný za experiment na planetě Falleen, který se vymkl kontrole a tak Vader nařídil sterilizaci a tím smrt více než 200 000 Falleenů včetně rodiny Xizora. Xizor je dodavatel pro konstrukci druhé Hvězdy Smrti u Endoru. Najme také zabijáky, aby zabili Luka a tím chce zdiskreditovat Vadera a stát se 2, nejmocnějším mužem v Galaxii. Xizor se také pokusil svést Leiu, která pronikla v převleku do jeho paláce, aby získala informace potřebné pro Alianci. Toho chtěl dosáhnout díky své schopnosti vylučovat feromony, které ho činí pro ženy neodolatelným. Tato vlastnost je společná všem Faleenům.