Fandom

Czech Star Wars Wiki

Yag'Dhul

< Yag'Dhul

3 470stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Yag'Dhul byl domovský svět Givin. Planeta se nacházela na křižovatce Rimmské obchodní cesty a Corellianské obchodní tepny.

PopisEditovat

Malou a vyprahlou planetu obíhaly tři velké měsíce, které způsobovaly tak silné slapové jevy, že odtrhávaly části planetární atmosféry a zanechávaly oblasti povrchu planety ve vakuu.

HistorieEditovat

Givin.jpg

Givin

Během Jediské občanské války byla planeta obsazena jednotkami Darth Revana.

Později byla součástí Galaktické republiky. Roku 22 PřBY, krátce před Klonovými válkami, vyvinula givinská vláda Body Calculus model současné politické situace Galaktické republiky, který předpovídal Republice i Givinům neradostnou budoucnost.

Proto se Yag'Dhul odtrhl a přidal ke Konfederaci nezávislých systémů. Pro ni se v místních loděnicích stavěly fregaty třídy Wavecrest. Loděnice byly buď během nebo po konfliktu zničeny, ale průmyslově založení Givinové je obnovili v období Yuuzhanvongské války.

Přestože politika Yag'Dhulu byla složitá, část jeho vlády podporovala odpor proti Galaktickému impériu. Díky tomu mohla Aliance nad planetou vybudovat svou vesmírnou stanici Yag-prime.

Po bitvě o Endor byla planeta pod kontrolou válečného lorda Sandera Delvarduse. Nová republika ji osvobodila až roku 5 PBY. Roku 6 PBY ji nakrátko obsadil válečný lord Zsinj. Během Bactové války se stanice stala výcvikovou základnou eskadry Rogue. K Nové republice se Yag'Dhul připojil někdy mezi lety 4 - 9 PBY a stal se republikovou pevností. I Yuuzhan Vongové se pokusili Yag'Dhul obsadit a využít ho jako výchozí bod k útoku na Thyferru. Byli však odraženi.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki