Fandom

Czech Star Wars Wiki

Yaret-kor

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Yaret-kor, častěji označované jako plazmový nebo lávový kanon, byl primární zbraní vesmírných lodí yuuzhanvongské flotily. Podobně jako ostatní prostředky Yuuzhan Vongů byl i yaret-kor vytvořen biologickým inženýrstvím.

Koralskippery.jpg

Střílející koralskippery

Kanon fungoval na jednoduchém principu. Odebíral zásobu kamení nebo jiného materiálu, který roztavil a poté vystřeloval ve formě žhavých střel. Velikost kanonu závisela na rozměru lodí, ke které byl připojen.

Koralskippery nesly jeden kanon, větší lodě třídy miid ro'ik měly několik kanonů schopných chrlit větší střely v nepřetržitých proudech. Světolodě nesly stovky kanonů různé velikosti, ty však měly menší rychlost střelby a nedokázaly loď chránit před nepřátelskými stíhačkami. Žhavé střely byly dostatečně účinné k propálení trupu novorepublikové stíhačky nebo omráčení pilota po kolizi.

Výhodou organických zbraní oproti laserovým byla hlavně schopnost nepřetržitého léčení. Navíc nepotřebovaly zdroj energie a místo pro doplňování munice. Tu si kanony doplňovaly konzumací jakéhokoliv dostupného materiálu.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki