Fandom

Czech Star Wars Wiki

Yinchorr

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Yinchorr byl domovský svět ještěrovitého druhu Yinchorri, který byl skoro vyhlazen Impériem. Zdevastovanou planetu pro své účely používalo první i Darth Kraytovo galaktické impérium.

HistorieEditovat

Yinchorr byl domovským světem Yinchorriů, kteří svou společnost zorganizovali do soupeřících městských států. Během staletí se do čela dostalo město Tol-Kachorn, které ovládalo pět menších měst a skoro stovku kolonií, které mu dodávaly zásoby. Několik jiných států se pokusilo svrhnout jeho nadvládu, ale všichni vyzyvatelé byli v následných válkách vždy poraženi.

Období Galaktické republikyEditovat

Přibližně 475 PřBY byl Yinchorr zmapován průzkumníky Galaktické republiky. Ti usoudili, že domorodé obytelstvo dosud zaostalé na to, aby bylo přínosem pro republiku a planeta neměla dostatek zdrojů, aby stála za osídlení. Proto zůstala stranou zájmu. Členem republiky se planeta stala okolo 58 PřBY. Přirozeně agresivní Yinchorriové, tajně povzbuzovaní Palpatine, začali napadat okolní planety a dokonce zaútočili na chrám Jediů na Coruscant. Protože pokusy o jednání skončily neúspěchem, byla na planetu uvalena blokáda.

Období Galaktického impériaEditovat

Imperiální guvernér držel yinchorrijskou Radu starších jako rukojmí. Yinchorriové se neúspěšně pokusili zajmout Leiu Organu a vyměnit ji za rukojmí. Imperiálové nakonec Radu starších povraždili, což vedlo k povstání Yinchorriů a
Akademie imperiální gardy.jpg

Akademie Imperiální gardy

následné devastaci celé planety Impériem. Zpustošenou a zapadlou planetu využil Palpatine jako místo pro výcvikovou akademii Císařovy královské gardy. V souboji s Kirem Kanosem zde zemřel Palpatinův nástupce, císař Carnor Jax.

Období Nové republikyEditovat

Po osvobození planety Yinchorriové obnovili svou společnost, ale k Republice se už znovu nepřipojili.

Období Nového impériaEditovat

Během Sithsko-Imperiální války sloužila planeta jako vojenská základna Darth Kraytova galaktického impéria. Bylo zde velitelství 407. divize stormtrooperů.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki