FANDOM

[+/-] [zdroj]

Yoda: Temné setkání je jeden ze série románů z období Klonových válek. Děj knížky se má ode hrávat mezi epizodami 2 a 3.

AnotaceEditovat

Zatímco galaxií otřásají klonové války, mistr Jedi Yoda se musí ještě jednou střetnout s protivníkem z nejobávanějších - hrabětem Dookuem...
Klonové války přivedly Republiku na pokraj zhroucení. Rytíř Jedi Jai Maruk o vlásek unikne jisté smrti, aby mohl Yodovi na Coruscant doručit nečekanou zprávu. Zdá se, že hrabě Dooku chce mír a žádá o setkání. Je jen malá naděje, že proradný hrabě myslí svou nabídku upřímně, avšak v sázce jsou miliony životů a Yoda nemá na vybranou.
Yodův úkol je o to obtížnější, že setkání se má uskutečnit na Vjunu, planetě pod vlivem temné strany Síly. Dokáže Yoda odvrátit svého někdejšího učedníka od temné strany, nebo hrabě Dooku obrátí svoz hrozivou moc proti svému bývalému učiteli? Tak či onak, Yoda tuší, že ho čeká nejtěžší bitva jeho dosavadního života.

Stručný dějEditovat

Klonové války řádily plnou silou, po masakru na Geonosis bylo rytířů Jedi málo a v důsledku bojů jejich počty stále klesaly. Nábor, dá-li se sbírání Silou nadaných dětí po celé galaxii takto nazvat, nebyl dostatečně rozsáhlý a navíc zůstalo málo mistrů, schopných padawan cvičit. Jednoho dne se z bojů vrátil do Chrámu Jediů rytíř Jai Maruk. Byl vážně raněn a jeho loď připomínala spíš hromadu šrotu. Byl zajat separatisty a nyní přivezl Yodovi poselství od jejich vůdce – hraběte Dooku.

Ve zprávě Dooku tvrdil, že se mu konflikt vymkl kontrole. To, co začalo jako politická hra s cílem zbavit Republiku korupce se zvrhlo v krvavou lázeň, a proto nabízel příměří. Pozval Yodu na svou planetu Vjun, aby spolu dohodli ukončení války.

Po diskuzi s ostatními mistry Jedi v Radě se Yoda rozhodl s Dookuem setkat. Šance na ukončení války převážila nebezpečí léčky.

Aby utajil toto setkání, najal si Yoda známého coruscant herce a imitátora jménem Palleus Chuff, aby v přestrojení za něj veřejně odcestoval na planetu Ithor. Po příletu na planetu jeho loď zničila Asajj Ventress, která zde číhala na mistra Yodu, a zjistila od Chuffa informace o jeho pravé cestě.

Spolu s Yodou na Vjun cestovali mistři Maks Leem a Jai Maruk a jejich padawani Whie Malreaux a Tallisibeth Enwandung-Esterhazy, zvaná Stopařka. Na Phindarském kosmoportu je napadla Asajj Ventress, která použila nový typ bitevního droida. Yoda dokázal ochránit padawany i Chuffa, ale oba mistři padli.

Po přistání na Vjunu Yoda zamířil na Dookův zámek Malreaux, zatímco padawani následovali záhadnou poruchu v Síle, kterou cítil Whie. Tam je zajala Asajj, která se pokusila Whie svést na temnou stranu Síly. Yodovo vyjednávání s hrabětem Dooku bylo zmařeno zprávou o příletu Anakin a Obi-Wan, které vyslala Rada Jedi. Po krátkém souboji na světelné meče Dooku a Asajj uprchli. Anakin s Obi-Wanem osvobodili padawany a spolu s Yodou se vrátili na Coruscant.

VýskytEditovat

Postavy
Tvorové
Modely droidů
Události
Lokace
Organizace a tituly
Inteligentní druhy
Technika
Zbraně a technologie
Ostatní

Postavy

Tvorové

Žádní tvorové

Modely droidů

Žádné modely droidů

Události

Žádné události

Lokace

Žádné lokace

Organizace a tituly

Žádné organizace a tituly

Inteligentní druhy

Žádné inteligentní druhy

Technika

Žádná technika

Zbraně a technologie

Žádné zbraně a technologie

Ostatní

Žádné ostatní výskyty

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki