Fandom

Czech Star Wars Wiki

Yorik-trema

3 473stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Yorik-trema bylo bioinženýrstvím vytvořené plavidlo používané Yuuzhan Vongy zejména jako transportní loď.

CharakteristikaEditovat

Plavidlo yorik-trema připomínalo zduřelou masu tkáně. Během invaze na některou z planet vypouštěly světolodě a válečné koráby stovky plavidel yorik-trema. Tyto transportéry se prudce snášely k povrchu jakoby volným pádem. Kvůli tomuto manévru získaly od novorepublikových jednotek přezdívku "bedny". Při klesání do atmosféry chránila plavidlo před nepřátelskou palbou tlustá schránka, která měla navíc regenerativní schopnosti.

Transportéry doprovázelo při sestupu několik koralskipperů, měly ovšem i vlastní zbraně. Při napadení vystrčily rohovité výčnělky, které vystřelovaly plazmatické výboje. Pomocí velkých senzorů, pripomínajících oči, dokázaly zaměřit a zasáhnout i malé rychlé stíhačky.

Plavidlo bylo rozděleno do dvou sekcí. V přední se nalézali velitel s pilotem, ve větší zadní části byl dostatek místa pro 30 vojáků vedených 6 yuuzhanvongskými válečníky.

Přistávací zařízení yorik-tremy tvořilo několik ostrých přistávacích spárů, které dokázaly proniknout téměř jakýmkoliv povrchem. Transportéry se tak dokázaly pevně zachytit na skalnatých útesech, zasněžených pláních i obrněných budovách. Jakmile tranportér přistál, z jeho boků se vysunulo několik dutých červů molleung, kteří sloužili jako výsadkové trubice pro vojáky, kteří se jimi vyvalili na bojiště. Yorik-trema se také dokázaly napojit na nepřátelskou loď, do které vyhlodaly díru do trupu a Vongové tak mohli snadno vniknout na palubu.

HistorieEditovat

Transportéry yorik-trema byly poprvé zaznamenány v bitvě o Ithor. V jednom na povrch planety sestoupil velitel Shedao Shai, který byl v souboji zabit rytířem Jedi Corranem Hornem. Poté byly nasazeny v mnoha bitvách yuuzhanvongské invaze.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki