Fandom

Czech Star Wars Wiki

Yuzzum

< Yuzzum

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Yuzzumové byly primitivní inteligentní bytosti, žijící na lesním měsíci Endor.

Biologie a vzhledEditovat

Příslušníci tohoto humanoidního druhu měli kulatá těla pokrytá tlustou srstí a douhé tenké končetiny. Jednotliví Yuzzumové se od sebe dosti lišili. Někteří měli ve svých velkých ústech široké zuby, jiní tesáky. Na konci dlouhých nohou mohli mít kopýtka, tlapky nebo pařáty. Někteří měli dlouhé špičaté uši, jiní skoro žádné, oči mívali taky různobarevné. Yuzzumové bývali docela vysocí, menší jedince ze svých kmenů vyháněli.

Společnost a kulturaEditovat

Yuzzumové žili v malých skupinách, které putovaly po pláních Endoru a lovily ve vysoké trávě houňovce, hlodavce, kteří tvořili jejich hlavní zdroj potravy. Některé skupiny se naučily domestikovat pavoukovité tvory rakazzaky, na kterých při lovu jezdily. Neovládali žádnou vyspělou technologii, podobně jako Ewok používali jednoduché oštěpy. Nicméně se Yuzzumové nerozpakovali jíst worklingy, mláďata Ewoků.

Jejich jazyk nazývaný yuzzum byl zřejmě základem řeči Ewoků. Proto se Yuzzumové při setkání s Ewoky dokázali domluvit. Když s Ewoky těsně před bitvou o Endor komunikoval C-3PO, používal při tom yuzzum. Tento jazyk obsahoval mnoho hudebních prvků, spíše jím zpívali než mluvili. Byli proto považováni za výborné zpěváky. Těch několik Yuzzumů, kteří opustili Endor, většinou skončilo jako zpěváci v hudebních skupinách.

Přestož byli Yuuzumové inteligentní, byli někdy exportováni jako zvířecí peti. Jistá skupina modrosrstých Yuuzumů sloužila čarodějnici jménem Morag.
Morag&#039;s Yuzzums.jpg

Yuzzumové v galaxiiEditovat

Yuzzum jménem Joh Yowza, kterého pro malou výšku vlastní kmen vypudil, se vetřel na palubu pašerácké lodi. Pašerák jménem Roark Garnet vzal Yowzu s sebou a dal mu přezdívku Chlupatý míč. Když zavítali do přístavu Nar Shadda, rozběhl se Yowza do baru, ze kterého slyšel hudbu a začal zpívat. Publiku se jeho vystoupení líbilo, proto ho muzikant Evar Orbus přijal do své hudební skupiny.
Yowza.jpg

Joh Yowza

Yuzzum jménem Wam Lufba působil na Tatooinu jako deratizátor.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki