FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo30px-Era-leg
[+/-] [zdroj]

Stíhačka Headhunter Z-95 byla společným výrobkem společností Incom a Subpro Corporation. Její výroba začala v období před Klonovými válkami a díky své odolnosti a spolehlivosti vydržela ve službách vládních organizací i civilních osob po dlouhá desetiletí.

PopisEditovat

Z-95 Headhunter schema
Stíhačka měla charakteristický šípovitý tvar trupu. K němu přiléhaly čtyři iontové fúzní motory, umístěné nad a pod dvěma křídly s proměnnou geometrií. Stíhačka byla vyzbrojena dvěma laserovými děly na koncích křídel a vrhači třaskavých střel.

Autorem designu stíhačky byl inženýr Seti Ashgad, zaměstnanec Incomu. Stíhačka byla pojmenována po nebezpečném predátorovi, žijícím na planetě Fresia, na které bylo i ústředí společnosti Incom.

HistorieEditovat

Z-95 byla společným produktem Incomu a Subpro. Její prototyp jménem Onyx Star byl však postaven společností Bahalian Shipyards.

Klonové válkyEditovat

Výroba stíhačky určené pro Galaktickou republiku začala v období před Klonovými válkami. Během válek bylo vyrobeno pro potřeby válčících stran veliké množství strojů, které díky své odolnosti a spolehlivosti zůstaly ve službě i po skončení válek. Po rozpadu Republiky se navíc dostaly do rukou mnoha organizací i jednotlivců, často s kriminálním pozadím.

Galaktická občanská válkaEditovat

Díky své ceně, nenáročnosti oprav a údržby se Z-95 Headhunter stala vhodným strojem pro povstaleckou Alianci. Navíc byla lehce dostupná u různých obchodníků. Časem však její parametry přestaly vyhovovat a začaly zaostávat za novějšími stíhačkami (např.: X-wing). Proto Aliance používala Headhuntery pro ochranu méně důležitých cílů a pro krytí jiných útočících jednotek.

Varianty Z-95 HeadhunterEditovat

Stíhačky byly používány ještě celá desetiletí a díky různým úpravám vzniklo mnoho variant strojů. K nejznámějším patří:

  • Clone Z-95 starfighter
  • Z-95 AF-3 Headhunter
  • Z-95-AF4 Headhunter
  • Z-95 I3 Headhunter
  • Z-95 Mark II Headhunter
  • Z-95C4d Headhunter
  • Z-95ER Headhunter
  • Z-95mk1 Headhunter
  • Z-95ML Headhunter
  • Z-95t Headhunter
  • Z-95XT Trainer
  • Heavy-95
  • X-Drone

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki