FANDOM

[+/-] [zdroj]

Zdravotnická stanice Kaliida Shoals byla vesmírná stanice třídy Haven, která sloužila Galaktické republice během Klonových válek jako zdravotní zařízení pro klonové vojáky. Byla umístěna v soustavě Ryndellia poblíž mlhoviny Kaliida Shoals, podle které dostala své jméno.

PopisEditovat

Interiér stanice Kaliida Shoals 2.jpg

Interiér stanice

Stanice byla tvořena osmi zdravotnickými bloky, seskupenými kolem středové konzole, ve které bylo umístěno velitelské centrum a energetický reaktor. Ve stanici byly instalovány tisíce bactových nádrží pro léčbu zraněných vojáků, celkově stanice pojala skoro 80 000 pacientů. Mezi zdravotnickými bloky byly svislé dokovací tunely pro transportní lodě, např. fregaty třídy Pelta. Stanice byla natřena republikovými barvami, bílou a červenou. Správou stanice byla pověřena kaminoanská administrátorka Nala Se.

HistorieEditovat

Původně byla stanice obchodním centrem v soustavě Enarc. Na začátku Klonových válek už byla stanice opuštěná a chátrala, proto ji Galaktická republika koupila, zrenovovala a vybavila ubytovacím a zdravotnickým zařízením. Poté byla odtažena do soustavy Kaliida Shoals.

Interiér stanice Kaliida Shoals.jpg

Nala Se před bactovými nádržemi

Roku 21 PřBY se stala terčem útoku generála Grievous a jeho superzbraně Malevolence. V té době bylo na palubě asi 60 000 pacientů. V bitvě o Kaliidskou mlhovinu se jí postavila republiková flotila a eskadra Stínů, kterou do útoku vedl Anakin Skywalker.

VýskytEditovat

  • Star Wars: Klonové válkyStín Malevolence
  • Star Wars: Klonové války – Zkáza Malevolence
  • Star Wars: The Clone Wars – "Rookies"
  • Star Wars: The Clone Wars: Lightsaber Duels
  • Clone Wars Gambit: Stealth
  • Star Wars: The Clone Wars – "Senate Murders"
  • Star Wars: The Clone Wars – "Bounty Hunters"
  • Star Wars: Clone Wars Adventures video game

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki