Fandom

Czech Star Wars Wiki

Zelená rota

3 506stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Zelená rota byla jednotka klonových vojáků, která byla součástí 41. elitního sboru Velké armády republiky. Jejím velitelem byl klonový velitel Gree.

HistorieEditovat

mise na RishiEditovat

Roku 21 PřBY byla Zelená rota vyslána na planetu Rishi, aby vypudila jednotku Geonosianů z místních exoniových dolů. Separatisté byli dobře opevněni a rota utrpěla těžké ztráty. Prolomit obranu se podařilo až poté, co se k jednotce připojil mistr Jedi Kit Fisto.

Když byla senátorka Padmé Amidala zrazena a zajata na Rodii, přiletěla jí Zelená rota, operující s republikovým destruktorem Tranquility, na pomoc - po naléhavém volání droida C-3PO. Klonoví vojáci zajistili prostor a zatkli místokrále Obchodní federace Nuta Gunraye. Toho vzali na palubu Tranquility, který měl místokrále dopravit k soudu na Coruscant.

boj na TranquilityEditovat

Souboj na Tranquility.jpg

boj na Tranquility

Jedenadvacet příslušníků roty pod vedením klonového velitele Gree čelilo výsadku droidů, který měl za úkol místokrále osvobodit. Většina roty byla pobita super bitevními droidy a sithskou vražedkyní Ventress už v hangáru destruktoru, kam pronikla jejich výsadková plavidla. Další tři vojáci padli při obraně chodeb vedoucích k vězeňskému bloku, kde byl Gunray držen. Separatistický výsadek droidů byl nakonec s pomocí mistryně Jedi Luminary Unduli a padawanky Ahsoky Tano odražen, přesto Gunray zásluhou Ventress a zrádného kapitána Argyuse unikl. Z celé Zelené roty přežil pouze její velitel Gree a další tři vojáci.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki